About Me

My photo
segamat, Johor, Malaysia
User Stats On Blogger Since 1 January 2011 Hey you readers! Hope you like it when reading posts in the blog, do not like? Can go away from this place, do not make trouble in my blog! If have your name in my post but you do not like, I do not mind. So you just have to accept what I do. If you like, thank you, I love you, if you had read my post, do not forget to press the button like, thank you again, be careful, baibai.. ORIGINAL PROFILE ® ║▌│█│║▌║││█║▌│║▌║ Dieyha nhur Official Site

Followers

Monday, October 31, 2011


Nuffnang Ads

Friday, 28 October 2011

Sebab kucing suka makan rumput

Yup!
I'm a cat lover..
suka giler giler kat kucing

Kalau korang yang bela kucing mesti perasan kadang-kadang kucing kita suka makan rumput.
perasan tak??

Antara faktor yang menyebabkan kucing kita makan rumput ialah untuk mengharapakan dengan makan rumput, ia akan mengeluarkan racun atau sakit yang ada kat dalam perut atau badannya. Ini adalah kerana ia mengalami gangguan pencernaan di dalam saluran perut. Sesetengah laman web menyatakan, ia jugak kerana ingin memuntahkan semulabahan didalam perut. Contohnya gumpalan bulu. Bulu jika tertelan dan tidak dikeluarkan amat bahaya untuk kesihatan kucing dan boleh mengakibatkan radang pada intestine kucing tersebut.
Lihat atau observe, lepas kucing makan rumput, ia akan senyap tidak bergerak beberapa saat, kemudian akan merasa mual seperti keracunan, dan kemudian akan memuntahkan sesuatu.
Kucing adalah haiwan karnivor dimana kucing kebiasaanya makan daging dan ikan.
*Ya ka?kucing aku ni siap makan kerepek pisang la, Jacker (potato crisps), kuih bawang la,semua benda dia makan dan dia sangat obses dengan cicak.pelik betoi laa.
Tetapi, kucing juga sperti manusia memerlukan keseimbangan badan seperti calcium, protein dan sebagainya. Oleh itu kadang- kadang, kucing memakan rumput / sayur adalah untuk menambah serat di dalam badan


No comments:

Neyh r penghuni blog neyh cmel x hehe3:3(prasan sudaa)

Neyh r penghuni blog neyh cmel x hehe3:3(prasan sudaa)